neděle 1. listopadu 2015

Kostičas

Název originálu- The Bone Season 
Autor- Samantha Shannon 
Žánr- Román, fantasy, dystopie 
Počet stran- 480
Rok vydání- 2014 
Nakladatelství- Host 
Anotace- Příběh začíná v roce 2059. Devatenác­tiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka" či „posel" – je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala… 


Recenze-
   Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí. Musí se schovávat, protože je krajinochodec. Krajinochodectví je jedním z typů jasnovidectví, které je v Londýně a v celém režimu Scion přísně trestáno. Všichni jasnovidci se schovávají a pokud je Scion chytí jsou zavřeni do Toweru a nikdo neví, co se s nimi dějě dál.

   Paigin život se navždy změní, potom co jí málem chytí noční hlídka, je přepadena a odvezena na neznámé místo. Zde se dozvídá celou pravdu o Scionu, jasnovidcích, zvláštních Réfajcích a nepříliš růžové budoucnosti lidstva. 

   Já jsem se do téhle knihy zamilovala. Je to naprosto něco jiného než jsem čekala. Na knížku jsem od jejího vydání koukala tolikrát, že to ani není možné. Teď jsem se konečně rozhodla, že si jí koupím. Přečetla jsem si anotaci a odfrkla si, že to zas bude nějaká dystopie a ani jsem si nepřečetla životopis autorky. A je jasné, že kdybych to udělala, mám ho doma už dávno. Je tam totiž větička, že autorka byla nazvána novou Rowlingovou. 

   To co mě finálně přesvědčilo, byla obálka. Pokud bych měla vybrat nejlepší obálku tohoto roku, byl by to určitě Kostičas. Schválně se na ní v knihkupectví podívejte. Má nádhernou modrou barvu a malé „ vyřezané“ tvary. 

   Tahle kniha je ze spousta důvodů úžasná. Jedním z nich je dokonalá propracovanost. Autorka v knize použila mnoho slangových výrazů a novotvarů a k těmto novotvarům udělala ještě další slangové názvy. Propracovala celý svět jasnovidců. Typů jasnovidců je 50 a každý dělá něco jiného. Není možné aby někdo vše pochopil naráz a proto tu je SLOVNÍK. A upozorňuji vás na to, protože já jsem prvních 50 stran přečetla, bez toho abych o něm věděla a dost jsem se ztrácela. Se slovníkem se zorientujete a budete si moc vychutnávat příběh. 

   Kniha je zařazena do žánru dystopie. To je podle mě dost zavádějící. Kniha by se mohla odehrávat i dnes a navíc dystopie je pesimistické vidění skutečného světa. Podle mě je na knižní scéně mnoho dystopií a všechny jsou o tom samém. Kostičas je naprosto něco jiného.

   Autorka chystá šest dalších pokračování knihy. Na jednu stranu se těším a očekávám něco jako Harry Potter a na druhou se bojím o čem všech dalších šest knih bude. Tenhle svět se dá zpracovat. Podle mě platí to, že pokud vytvoříte dobrý svět, je vyprávění o něco lehčí.

   Ještě bych vám něco řekla k postavám. Popisů postav je tady tak stroze, že nemám potuchy jak vypadá Strážce, o kterém si ještě něco povíme. A o hlavní hrdince vím jenom že je blondýna, protože jí někdo v rozhovoru řekl bloncko. Nevím jestli je to dobře, ale alespoň máme větší prostor k představivosti. Nejvíc sympatická postava byla určitě Strážce. Bylo mi ho hrozně líto a ta drobnost s květinou. Ti co četli ví. Průběhem příběhu se dozvídáme o minulosti hlavní hrdinky a lidech co jí vstoupili do života. Jejich osudy jsou zajímavé a rozhodně ne černobílé. 

   Možná to je nový Harry Potter, ale to poznáme až s dalšími díly. Zatím mě to zaujalo stejně jako Harry Potter, a také mě udrželo přes noc vzhůru, dokud jsem nebyla u konce. 

Závěr-
Tuhle knihu si musíte přečíst! 5 hvězd



Žádné komentáře:

Okomentovat