pátek 30. října 2015

Příliš mnoho Kateřin

Název originálu- An Abundance of Katherines
Autor- John Green
Žánr- román, dobrodružné, Green
Počet stran- 238
Rok vydání- Čr- 2015, US- 2006
Nakladatelství- Knižní klub

Anotace- 
   Když jste zázračné dítě, otvírá se před vámi zázračná budoucnost. Nebo ne? Colin Singleton právě maturoval, dostal kopačky od své devatenácté Kateřiny a má pocit, že jeho život skončil. Ještě že je tu jeho kamarád Hassan, který prostě žádné utápění v sebelítosti nepřipouští. Než se Colin stačí vzpamatovat, ocitne se na cestě bez cíle – a ta skončí v ospalé venkovské díře, vyznačující se jen dvěma pozoruhodnostmi: hrobem Rakousko-uherského arcivévody a dívkou Lindsey.


Recenze-
   Colin Singleton je zázračné dítě. Od mala toužil po tom, že se proslaví, že získá vlastní "Heuréka". Právě dokončil Střední školu a tím skončila i jedna etapa jeho života. 

   S Colinem se rozešla 19. Kateřina a Colin je z toho po právu zdrcený. Myslel si, že s touhle dívkou se konečně protrhne řetězec rozchodů. Ještě že je tu Hassan. Jeho nejlepší a jediný kamarád. Vytáhne ho na cestu někam.

   Colin je přesvědčený o tom že svět se dělí na dvě poloviny- ty co kopačky dávají a ty co je dostávají. On samozřejmě patří do té skupiny co kopačky dostává. A jak je pro něj typické, vyjádří to vědecky. Grafem, Teorémem. Ten však úplně nefunguje a Colin chce zjistit proč.


   Styl psaní Johna Greena se nezapře. Příběh je plný vtipů a citátů. Pokud se vám líbili minulé knížky, tak vás tahle rozhodně neurazí. S Colinem jsem si výborně rozuměla, občas mi ale lezl na nervy s tím jeho věčným fňukáním. Hassan zase uměl v každé situaci výborně rozesmát. A Lindsey je jako každá holka v Greenových knížkách naprosto úžasná.

   Při tomhle příběhu nebudete brečet, na rozdíl od ostatních Greenových knih. Je to prostě jednohubka na prázdniny. Typické prázdninové dobrodružství. Plné zvratů a vtipných situacích.
 
   Tentokrát se Green více soustředí na zábavné příhody svých postav. Neočekávejte nic složitého. Kniha je celkem krátká, ale citáty dávají příběhu švih. Novinkou v Greenově knížce jsou poznámky pod čarou. Vysvětlují vědecké pojmy, cizí slova nebo jen říkají zajímavosti ze života vědců.

   Mně se celkově z Greenových knih zatím líbila asi nejvíc. Nevím jestli je to Hassanem, kterého jsem si opravdu oblíbila nebo jednou z pasáží, u které jsem se nemohla přestat smát a nebo letním časem, ve kterém jsem knihu četla. Pokud si, ale chcete zpříjemnit podzim, vrhněte se po knížce klidně i teď.

Nejsem velkým fanoušek Jona Greena. Knihy se mi líbili, ale nebyly nejlepší v mém životě. Přijde mi, že jsou všechny o tom samém. PMK nebylo brané tak vážně, nebylo tu moc přemýšlení nad životem, proto se mi kniha asi líbila nejvíc. 

Závěr-

Kniha se mi líbila z Greenových knih asi nejvíc. Je dost krátká, ale vědecky velmi dobře zpracovaná. Knihu si rozhodně musíte přečíst. 4 hvězdy




Žádné komentáře:

Okomentovat